TÁMOP 3.1.4-C „Innováció a Magyarnándori Általános Iskolában”
A 2015. márciusában meghirdetett TÁMOP 3.1.4-C Innovatív iskolák fejlesztése 2. ütem pályázatra a Balassagyarmati Tankerület több iskolájához hasonlóan intézményünk is beadta dokumentációját. A pályázat eredményét 2015. májusában kaptuk kézhez: eldőlt, hogy sikeresen belefoghatunk pályázati projektjeinkbe, melyet a kiíró döntése szerint 12 millió forintos támogatással valósíthatunk meg. A projektmenedzsment – Selmeczi Zoltán főosztályvezető (POK), Jónás Attiláné (pénzügyi vezető KLIK Balassagyarmati tankerülete) és Karkusz Rita (intézményvezető) a pedagógusok vállalásai és elképzelései alapján hosszas egyeztető munkát követően végig szervezte, és irányította a pályázat minden elemét.
A TÁMOP 3.1.4.-C segítségével az iskolánk által szervezett programjainkon diákjaink térítésmentesen vehetnek részt.
Az október 31-ig tartó pályázati időszakban az alábbi programok valósultak/valósulnak meg:
- egy hetes nyári sporttábor Alsóőrsön (29 diákunk vett részt két pedagógus kollegánkkal)
- kirándulás a Nyírjesi Füvészkert és Vadasparkba az iskola valamennyi diákjának részvételével
- erdei iskola a 2 és 4. osztályosok számára Nógrádgárdonyban (36 diákunk vett részt három pedagógus kollegával)
- természetvédő túra két alkalommal a Rézparti víztározóhoz, vízvizsgálattal, kísérletekkel (15 diákunk vett részt két pedagógus kollegánkkal)
- erdei iskola a 8. osztályosok számára Salgóbányán (16 diákunk vett részt két pedagógus kollegával)
- nyelvi tábor Nógrádgárdonyban a 3. osztályosok számára (20 diákunk vesz részt, két pedagógus kollegával, nyelvtanár közreműködésével)
- elsősegélynyújtó tanfolyam heti rendszerességgel (20 diákunk vesz részt rajta, két pedagógus kollegával, szakképzett előadó és segítő közreműködésével)
- egészségnapot tartunk az iskola valamennyi diákja számára október hónap folyamán
- iskolánk pedagógusai két akkreditált továbbképzésen vettek részt: konfliktuskezelés és környezeti nevelés témakörökben.
A projekt keretében lehetőségünk nyílt egyfelől a programjainkhoz, másfelől az iskolai mindennapi munkához, valamint a pályázat fenntartási időszakához szükséges anyagok és eszközök beszerzésére mintegy 1,2 millió forint értékben.
3.1 A TÁMOP 3.1.4. B-13/1-2013-0001 pályázat
A pályázat 2014. júliusában indult intézményünk számára, amikor nagyon részletes előkészítést követően elkezdtük tervezni intézményfejlesztési feladatainkat, melyek szükségeltettek a pályázat megvalósításához. A közel 12 millió forint értékű pályázat lehetővé tette iskolánk számára, hogy diákjaink kompetenciaértékeinek fejlesztését élménypedagógiai módszerekkel és eszközökkel, különböző programok megvalósításával végezzük el.
A nevelőtestület pedagógusai, mint szakmai megvalósítók az alábbi programokat biztosították a diákok számára.
- sportjáték (tollaslabda alapok)
- drámajáték
- szabadidős kosárlabda foglalkozás (szülők és volt diákok bevonásával)
- Kreatív Anyukák Klubja (kézműves foglalkozás szülők és volt diákok bevonásával)
- sütés-tortadekorálás
- ékszerkészítés
- készségfejlesztő foglalkozás
- jobb agyféltekés rajzolás
- agyagozás
- játékos sorversenyek, falmászás, tájfutás
- gyöngyfűzés
- sudoku-szókereső
- helyzetgyakorlatok, logikai játékok
- „Tájak-műemlékek-üzemek” – kirándulások
- Palócföld képzőművészete – múzeumlátogatás
- „tanuljunk informatikául!” – tabletkezelés a tanórákon
- játékos angol nyelvi fejlesztés
- vártúrák (túra 4 nógrádi várhoz)
- a természet képekben
A pályázat lehetőséget biztosított eszközparkunk (sportszerek, rajz-és kézműves eszközök, egészségügyi eszközök, könyvek, fejlesztő játékok stb.) fejlesztésére is.
EFOP-3.3.2-16-Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért
A Palóc Múzeummal együttműködve veszünk részt ezen a pályázaton. A múzeum munkatársai tematikus foglalkozásokat tartanak iskolánk diákjainak egy alsós és egy felsős csoportban.
A foglalkozások témái: irodalomtörténet, történelem, néprajz (néphagyományok).
A programok interaktívan zajlanak Balassagyarmaton a Palóc Múzeumban, esetenként iskolánkban. A részvétel és az utazás költségeit a pályázat vállalta át.
EFOP-3.1.5-2016-00001- A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása
A Klebelsberg Központ és az Oktatási Hivatal kiemelt projektje biztosítja iskolánk számára a fent megjelölt témában az intézményfejlesztés elméleti és gyakorlati hátterét.
Iskolánkban 3 fős intézményfejlesztési mikrocsoport működik, melynek első éves feladata az intézményi Helyzetelemzés, a Fejlesztési Terv és az Intézkedési terv elkészítése volt.
Ebben a tanévben tématerületi mikrocsoportokat alakítottunk ki, melyek elsősorban a tanulás-tanítás témaköreivel foglalkoznak.
A pályázat keretein belül lehetőségünk nyílik egy újfajta pedagógus kiégést megelőző továbbképzésen való – a nevelőtestület valamennyi tagja számára – részvételre.
További, a mikrocsoport tagjai számára szervezett multiplikációs és környezeti műhelyeken való munkálkodásunk is biztosított e projekt keretein belül.
Tárgyi eszközeink fejlesztésére közel 1,5 millió forintot tudunk felhasználni a pályázat segítségével.
A diákok számára idén szeptemberben kiírásra került a #sulim pályázat, amely szintén e projekt része. Az „Álmaink iskolája” címet kapott pályamunkát közel 50 diákunk készítette el két pedagógusunk segítségével. A gyönyörű makett feltöltésre került az Oktatási Hivatal erre a célra létrehozott felületére, de honlapunkon és facebook oldalunkon is láthatóvá válik.
„Földforgatók”- Iskolakert program Nógrád Megyében 2018-2021 pályázat
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Váci Egyházmegyei Karitász, továbbá az Iskolakert Alapítvány által meghirdetett pályázaton iskolánk diákjainak zöme vesz részt két pedagógus kolléga útmutatása mellett.
A pályázatban a diákok iskolakertet művelnek, továbbá pályaorientációs napon vesznek részt az iskolánkkal együttműködő Lipthay Béla Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakgimnáziumban.
A művelésre alkalmas földterületet a település önkormányzata biztosítja számunkra a falu tájháza melletti területen.
A pályázaton eszközöket, szerszámokat, vetőmagokat, elméleti továbbképzéseket nyertünk.
A projekt vélhetően hozzásegíti diákjainkat a mezőgazdasági termelés megismeréséhez, a háztáji kiskertművelés alapismereteinek elsajátításához, és a mezőgazdasági szakmák megkedveltetéséhez.
Terményeinket közösen tudjuk felhasználni: akár egy-egy egészségnap keretében, akár egy közös főzőcske-nap alkalmával mindannyiunk örömére.